Khazana Foundation

Khazana Foundation

ONS VERHAAL 

De Children's Khazana Foundation is een nieuwe, onafhankelijke organisatie en is opgericht in 2015 door drie vrouwelijke directeuren in de financiële industrie.

Omdat de oprichters het belang inzien van het bij elkaar brengen van economische prestatie, sociale impact en milieu-impact in hun bedrijven door middel van verantwoorde investeringen, besloten zij actie te ondernemen en zich te wijden aan de gemeenschap door financiële inclusie.

 

ONS DOEL 

Ons doel is om basis financiële vaardigheden te leren aan kinderen die geen toegang hebben tot het bancaire wezen. We bieden de kinderen van een sloppenwijk in Mumbai een spaarrekening, leren ze over lange termijn doelen en bieden ze onderwijs over het bancaire wezen en hoe geld werkt.

Wij geloven dat de 'bottom-up' benadering een verschil zal maken in de Indiase samenleving en in de toekomstperspectieven van groepen met een laag inkomen in het land.

 

WAT WE DOEN

Wij zamelen fondsen in voor het Children's Development Khazana (CDK) programma van de Hamara Foundation. Hamara Foundation begon in 1989 als een veldproject van de Tata Insitute of Social Sciences (TISS) door Prof. Asha Rane als reactie op de toenemende problemen van straatkinderen in Mumbai. Het hoofddoel van de Hamara Foundation om kinderen zelfstandig te laten worden zodat zij een kans hebben op een hogere kwaliteit van leven.

Het hoofddoel van het CDK programma is om een positieve impact te hebben op het leven en de toekomst van kinderen in sloppenwijken door ze in staat te stellen los te breken van de vicieuze cirkel van armoede.

In CDK organiseren de kinderen reguliere vergaderingen, nomineren zij hun eigen vrijwilligersmanager (voor zes maanden) en leden voor het geavanceerde comité, wie vervolgens training krijgen om hun boekhoudingsverantwoordelijkheden te vervullen, communicatievaardigheden te verbeteren en deel van een team leren te zijn. Als deel van het practicum, beheren de kinderen hun eigen Khazana's op basis van coöperatieve grondslag met duidelijke tijdschema's, en richten de kinderen zich op het ondernemerschap, of leren zij een professionele vaardigheid en overkomen zij hun armoede en onzekerheid.

Het hoofddoel van CDK is om levensvaardigheden te bevorderen met onderwijs door democratische participatie, de grondbeginselen van coöperatieve en financiële management, boekhouding en bankieren mee te geven en ondernemerschap te stimuleren.

Responscode?

Vul hieronder je e-mailadres en Goede Doelen responscode in en klik om je keuze te bevestigen

* Verplichte velden

Kies een ander goed doel